piątek, 30 maja 2014

Miałem rację :-(

Miałem jednak rację pisząc poprzednio, że podjęliśmy z żoną właściwą decyzję o wyjeździe z Polski. Ostatnie wydarzenia w kraju przekonują mnie coraz bardziej o jej słuszności i potwierdzają to, co pisałem 17 lutego 2012 roku. Mam na myśli przytoczone przeze mnie słowa byłego ministra sportu Drzewieckiego, że "Polska to dziki kraj". Dziś mogę jedynie dodać, że nie tylko kraj jest dziki, ale jeszcze ludzie są zacofani i mogliby żyć w średniowieczu, gdy działała święta inkwizycja zwalczająca wszystkich inaczej myślących. Dziś w czasie pogrzebu Generała Jaruzelskiego wielu zacofanych pokazało do czego zdolni są ludzie nazywający siebie katolikami. Nie pomógł nawet apel biskupa Nycza, który nawoływał do uszanowania ceremonii pogrzebowej, do uszanowania uczuć rodziny Generała. To co się działo przed Katedrą Polową WP i na Powązkach przechodzi wszelkie pojęcie i nie da się określić normalnymi słowami. Polscy katolicy kolejny raz pokazali swoje prawdziwe oblicze, swoje prawdziwe twarze - zawzięci, pamiętliwi, nie umiejący uszanować niczego i nikogo, nie umiejący przebaczać !!! Nie mówię, że trzeba zaraz Generała kochać i szanować, ale w myśl przykazania "odpuścić winy", a ocenę Jego postaci pozostawić Bogu, z którym krótko przed śmiercią się pojednał spowiadając się, dostając rozgrzeszenie i przyjmując Sakramenty Święte. Patrząc na wydarzenia w Warszawie wstydziłem się kolejny raz, że jestem Polakiem i katolikiem, wstydziłem się swojego kraju i swoich rodaków. Mam nadzieję, że polski wymiar sprawiedliwości doprowadzi do ukarania winnych dzisiejszych zajść zgodnie z obowiązującym (jak narazie) w Polse prawem. Mam nadzieję, że za nawoływanie do zakłócania ceremonii pogrzebowej odpowiedzą takźe ci ze świecznika, czyli posłowie i senatorowie. Mam też (niestety bardzo nikłą) nadzieję, że doczekam takich czasów gdy kraj pod nazwą Rzeczpospolita Polska będzie normalnym, cywilizowanym krajem. Tego życzę sobie, mojej rodzinie, wszystkim czytającym te słowa oraz wszystkim Polakom. 

2 komentarze:

  1. Witaj:) Mam nadzieję, że będziesz pisał w miarę regularnie, bo mam podobne oceny i analizy. Będę , jak do każdego z moich zalinkowanych blogów zaglądał. W sprawie pogrzebu, znasz moje zdanie. Pozdrawiam serdecznie:)c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam nadzieję, że będę mógł w miarę regularnie coś napisać. Miło mi, że jesteś w dość dużym gronie ludzi, którzy mają podobny sposób spostrzegania i oceny naszej rzeczywistości. Pozdrawiam.

      Usuń